משלוחים חינם החל מ- 200 ש"ח

עגלת קניות

0

עגלת הקניות שלך ריקה.

קנה עכשיו

דעה: למען ישראל, מכבייה לא (רק) ליהודים

By: :Jonathan Wolf 0 תגובות
דעה: למען ישראל, מכבייה לא (רק) ליהודים

המכבייה היא ללא ספק אחד ההישגים המרשימים ביותר של העם היהודי, אך היא חייבת להשתנות:

 לא עוד "אולימפיאדת היהודים" אלא "אולימפיאדה ישראלית" שמטרתה קידום המדינה היהודית והדמוקרטית היחידה בעולם.

המכבייה היא אחד מאותם ההישגים הבלתי אפשריים של העם היהודי שבה חזו, תכננו וביצעו אולימפיאדה יהודית עוד לפני קום המדינה.

בקצרה: לאחר אולימפיאדת סטולקהום ב  1912 הוגה המכבייה יוסף יקותיאלי רצה שיהודים ייצגו את ארץ ישראל באולימפיאדה העולמית. לאחר מלחמת העולם הראשונה הוא פנה לוועד האולימפי הבינלאומי ונדחה בטענה שאי אפשר לקבל ספורטאים ללא מדינה. משנדחה פעל ללא לאות להקמת אולימפיאדה יהודית ליהודים בארץ ישראל. המכבייה הראשונה נערכה בשנת 1932 והיא מנתה כ- 390 יהודים מ-18 מדינות. כיום המכבייה היא אחד מאירועי הספורט הגדולים, המפוארים והמכובדים בעולם. (10000 ספורטאים ב 2017)

אחת המטרות העיקריות של המכבייה הייתה להביא יהודים לארץ ישראל, לחזק את הקשר שלהם למולדת היהודית ולהביא לכך שירצו לעשות עלייה. בדיוק בנקודה זו אני חושב שהמכבייה חייבת להשתנות.

כיום ארץ ישראל היא מדינת ישראל- המדינה היהודית והדמוקרטית היחידה בעולם. מדינה שכנגד כל הסיכויים הפכה למעצמה כלכלית, מדינית, צבאית וטכנולוגית. אחד האתגרים הגדולים של מדינת ישראל הוא בזירה ההסברתית. נכון, קידום עלייה וחיזוק הקשר של יהודי התפוצות לארץ ישראל היא מטרה נעלה אולם במציאות של היום קידום התדמית של מדינת ישראל ברחבי העולם חשובה יותר.

המכבייה, שהיא אחד מאירועי הספורט המרהיבים בעולם יכולה וצריכה להיות כלי הסברתי מדהים. בתור ספורטאי שחלם להגיע לאולימפיאדה וכשל אני יכול לומר שההשתתפות במכביה נתנה לי הרגשה של אולימפיאדה.

ספורטאים מובילים לא יהודים מרחבי העולם שרוצים לחוות חוויה אולימפית יעוטו על האפשרות להשתתף במכביה. ספורטאים מובילים אלו יהיו בעיקר משני סוגים:

  • ספורטאים שלא הצליחו לעשות קריטריון אולימפי- ברוב ענפי הספורט רק מעט מאוד ספורטאים מכל מדינה יכולים להגיע לאולימפיאדה. ספורטאים מעולים מרחבי העולם לא מצליחים להגיע לאולימפיאדה וישמחו להתחרות בתחרות דומה בעלת רמה עולמית.
  • ספורטאים שמתכוננים לאולימפיאדה וירצו לקבל את הסימולציה הטובה ביותר שקיימת כיום (למעט אולי משחקי חבר העמים הבריטי שמשתתפים בהם כמעט אך ורק מדינות וטריטוריות של האימפריה הבריטית לשעבר).

ספורטאים אלו יחוו את חווית המכביה שהיא שילוב מדהים בין תחרות, סיורים והכרות עם מדינת ישראל. מדובר באלפי ספורטאים שיפתחו קשר רגשי עם מדינת ישראל, ובכך יהפכו לכלי הסברתי ואפילו יעזרו לתיירות בישראל להתפתח.

יתרה מכך, אירוע בסדר גודל כזה ובאיכות ספורטאים גבוהה יכול להפוך לאירוע נצפה ברחבי העולם. אירוע שיחשוף את מדינת ישראל לאוהדים בבית ויהפוך לכלי חזק מאין כמותו לקידום מדינת ישראל.

אין צורך לשנות את שם התחרות, אלא רק את מהותה- "אולימפיאדת היהודים", יכולה וצריכה להפוך ל"אולימפיאדה ישראלית" הפתוחה בפני כולם ולא רק בפני יהודים, אולימפיאדה שתקדם ותחזק את מעמדה של מדינת ישראל ברחבי העולם.

תגיות :

השאר תגובה