משלוחים חינם החל מ- 200 ש"ח

עגלת קניות

0

עגלת הקניות שלך ריקה.

קנה עכשיו

מה חשוב לדעת לפני פתיחת חדר כושר או סטודיו

By: :Jonathan Wolf 0 תגובות
מה חשוב לדעת לפני פתיחת חדר כושר או סטודיו
על פניו, תחום הכושר הוא אחד התחומים הפשוטים ביותר בהם אפשר להפוך אהבה למקצוע. 
מתאמנים שמתאהבים בתחום יכולים להירשם לקורס ותוך 3 חודשים עד שנה (תלוי בקצב הקורס אליו נרשמים) מקבלים תעודת הסמכה המאפשרת לעבוד בתחום (כמובן לאחר שמשלימים קורס עזרה ראשונה ודואגים לביטוח).
אך מה קורה כאשר רוצים לקחת את המקצוע לשלב אחר לחלוטין ולפתוח מתחם כושר משלכם? 
ישנם המון שיקולים שצריך לקחת בחשבון לפני שפותחים מתחם כושר. 
הנה אלה שלדעתי הכי חשובים;

הזנחת מודל התשלום השעתי  

    המון מדריכים לעתיד שנרשמים לקורס מדריכי הכושר מטרתם היא להפוך ל״מאמנים אישיים״ שכן התשלום על אימונים אישיים הוא גבוהה לאין שיעור משכר שעתי בלבד בחדר כושר. 
    למודל השעתי יש יתרונות רבים, זה קצת כמו להיות עצמאי אבל עם תנאים של שכיר: מצד אחד יש לכם שליטה על הזמן שלכם ואתם מרוויחים יותר, מצד שני לפעמים מתחמי הכושר שאתם עובדים בהם דואגים לכם ללקוחות וההוצאות שלכם נמוכות מאוד (באופן יחסי לבעלי מתחמים).
    אין ספק שאפשר להרוויח יפה (מאוד!) מאימונים אישיים (וגם מהדרכת אימונים קבוצתיים) אבל בסופו של דבר זמננו מוגבל ומה שאנחנו עושים בתור מדריכים שעתיים הוא למכור את זמננו בתמורה לכסף ובגלל שזמננו מוגבל אז תקרת ההשתכרות שלנו מוגבלת.
    כשהופכים לבעלים של מתחם/י כושר, המודל העסקי משתנה. עם שינוי מודל עסקי זה מגיעים המון סיכונים בדמות הוצאות גבוהות (ועוד) אולם גם הסיכוי הרבה יותר גבוה (תקרת ההשתכרות שלכם היא תאורתית בלתי מוגבלת אם תצליחו). 
    אפשר להמשיך להעביר אימונים שעתיים במתחם שלכם אולם לאלה אסור להיות בסיס העסק. אתם צריכים לנהל את העסק ולא להיות עובדים שעתיים בעסק. הייתי מקצין ואומר שאסור לכם להגיע למצב שאתם מאמנים כל כך הרבה שאין לכם זמן לעבוד.
    אז, ההבנה הראשונה שאתם צריכים להגיע אליה לפני שאתם פותחים מתחם כושר משלכם הוא איזה מודל עסקי מתאים לכם. אם שעתי היא התשובה - אז אל תפתחו חדר כושר או סטודיו לאימונים.

    הוצאות קבועות 

      לאחר שהבנו שאנחנו מוכנים ורוצים לעזוב את המודל השעתי צריך לבחור מקום. בחירת מקום הוא אחד התהליכים המייגעים ביותר שיש אבל הוא תהליך חשוב מאין כמותו שכן טעות בבחירת המקום עלולה להוביל לקריסת העסק.
      אישית, לפני כל דבר אחר, אני חושב שאחרי בחירת המקום הכי חשוב לשים לב להוצאות הקבועות שלכם (שכירות וארנונה). ההכנסות שלכם יעלו וירדו, הוצאות משתנות (קניית ציוד, שיפוצים וכו׳) אפשר לדחות או לצמצם, אבל הוצאות קבועות הן כמו אבן ריחיים על העסק. חייבים לבחור מקום שפוטנציאל ההכנסות בו הוא גבוהה לאין שיעור מההוצאות הקבועות. את ההתאמות למתחם שתמצאו תמיד נדע לעשות.
      אין צורך במיקום נוצץ (לפחות בתחילת הדרך). אנו ברנגייד יודעים לקחת כל מתחם ולהתאים אותו לתקציב ולדרישות הלקוח.

      מאפיינים פיזיים וסביבתיים של המתחם 

      למרות שקשה לייעץ בבחירת מקום מבלי להבין לעומק את המודל העסקי והחזון של העסק (נשמח להיפגש אתכם, לנתח את המודל יחד ולתרום מניסיוננו) הנה כמה כללי אצבע בבחירת מתחם:
      המקום צריך להיות עם שפע חנייה או לחילופין במקום עם אוכלוסיה מרובה שיכולה לבוא ברגל או בתחבורה ציבורית.
      גובה התקרה רצוי שיהיה שלוש מטר ומעלה. זאת לא רק בגלל גודל הציוד אלא גם בגלל שתקרה גבוהה נותנת תחושת מרחב למתאמנים. במקרה שהגובה הוא פחות משלושה מטרים אנחנו נדע להתאים את הציוד והקונסטרוקציות ולמצוא פתרונות שיגרמו למועדון להרגיש כאילו המרחב ״גדול יותר״. 
      במתחמים שידוע שיהיה הרבה טריקות/נפילות של משקולות וזעזועים עדיף לבחור קומת קרקע. אם מתחמים בקומת קרקע הם יותר מידי יקרים, אנו יודעים לתת פתרונות אשר מפחיתים את רמת הזעזועים והרעש. 

      כאן יש דוגמא טובה להוצאה משתנה (ריצוף בחומר מפחית זעזועים ורעש) שהיא גבוהה באופן יחסי אבל חוסכת המון כסף בטווח הארוך- הנחת חומר זה היא הוצאה חד פעמית גבוהה, אך בעקבותיה תוכלו לחסוך כסף רב לאורך זמן על שכירות (שכן לא תהיו חייבים לקחת מקום עם קומת קרקע בה השכירות גבוהה).
      גודל המקום - פה תצטרכו לעשות הינדוס לאחור בהתאם למודל העסקי והמוצר שלכם.  ככל שהמקום גדול יותר כך תשלמו פחות למטר מרובע (ביחס למתחם קטן יותר באותו האיזור), אולם מקומות גדולים לא מתאימים לכל סוגי המתחמים. לדוגמא, אין סיבה לקחת מקום ענק לאימוני פילאטיס מכשירים כי בפילאטיס מכשירים היחס בין מספר מתאמנים למאמן חשוב מאוד ומגולם במחיר גבוה. לכן הסיבה היחידה לקחת מקום ענק לפילאטיס מכשירים יהיה אם אפשר לחלק אותו למספר סטודיואים שונים ולהריץ אימונים (מלאים) במקביל. 

        מדריכים 

          לאורך השנים המדריכים יהיו ההוצאה הכי גדולה שלכם אבל הם ללא ספק הנכס הכי חשוב שלכם. 
          המדריכים הם החלק החשוב ביותר במוצר שלכם. מתחם שנראה ״יפה״ אבל בלי מדריכים טובים, לא יחזיק לאורך זמן. 
          לעומת זאת, מתחם פחות ״יפה״ עם מדריכים מעולים יכול לפרוח במשך שנים רבות (כדאי אבל שתיקחו את הכסף מפריחה זו בכדי לשדרג את המועדון והמוצר שלכם).
          מדריכים טובים מביאים מתאמנים,  מדריכים גרועים מבריחים מתאמנים.
          אני מציע שתקשיבו לסטיב ג׳ובס (שהיה ממייסדי חברת אפל והמנכ"ל הראשון שלה) כשהוא דיבר על גיוס עובדים לסטארטאפים (וכשאתם פותחים מועדון ראשון אתם בהחלט סטארטאפ).
          ג׳ובס חשב על עובדים בחברה כעל אחוזים מהחברה עצמה ואמר שכל אחד מעשרת העובדים הראשונים בחברה מהווים 10% מהחברה ואז שאל למה שנרצה שעובדים שמהווים אחוזים כלכך ניכרים מהחברה לא יהיו הטובים ביותר.
          תשקיעו בבחירת המדריכים שלכם ובפיתוחם, השקעה זו תחזיר עצמה עשרות מונים.
          אם אתם צריכים עזרה, בבחירת מתחם, תכנון מתחם ואפילו בבחירת מדריכים אנחנו כאן בשבילכם.
          נשמח לעזור ולסייע בפתיחת חדר כושר, סטודיו, או כל מתחם כושר וספורט.
          תגיות :

          השאר תגובה